Subject: Uusi vierasvenesatama Kuopiossa!
From: Erno Vainanen <[email-masked]>
To: [email-masked], [email-masked], "[email-masked]" <[email-masked]>, [email-masked], "[email-masked]" <[email-masked]>, [email-masked], [email-masked], [email-masked], [email-masked], [email-masked], [email-masked], [email-masked], [email-masked]
Date: Thu, 22 Jun 2023 13:07:26 +0300

Hei!

Olemme avanneet hiljattain Kuopiossa uuden Järvimatkailukeskuksen, joka
kantaa nimeä Luoto Kuopio:  https://www.luotokuopio.fi/

Järvimatkailukeskuksesta löytyy ravintola, saunatilat sekä erilaisia
aktiviteetteja kesäpäivään. Viime metreillä sovimme myös Kuopion kaupungin
kanssa, että alamme hallinnoimaan heidän rakentamia ja ylläpitämiä
vierasvenepaikkoja. Paikat ovat poijupaikkoja – ja niitä on yhteensä noin
50 kpl. Yöpyminen maksaa 17 euroa / yö. Päivitämme nettisivuillemme
lähiaikoina tarkemmat sijainnit venepaikoille. Hinta sisältää venepaikan,
sähkön ja Luodon WC:t aukioloaikojen puitteissa. Suoraa ravintolan edessä
on myös laituri, jossa voi pysäköidä päiväsaikaan asioidessa Luoto
Kuopiossa.

Vierasvenelaitureihin pääsee isommallakin syväyksellä. Ravintolan edessä
olevaan laituriin ei ole vielä merkittyä reittiä – ja siinä on
matalimmillaan vain n. 2m vettä.

*Emme ole ehtineet lainkaan markkinoida tätä palvelua, joten ajattelin olla
nyt yhteydessä pursiseuroihin, joilla on vesiyhteys Kuopioon. Jos asia on
teidän jäsenistölle kiinnostava, niin tätä tietoa saa toki välittää
eteenpäin. Toivomme näkevämme paljon veneilijöitä vierailemassa Kuopiossa
tulevana kesänä. Paikkaa ei toistaiseksi löydy plotterikartoista, joten
siksi ajattelin informoida tästä teitä erikseen.*

Kaupunki on panostanut muutenkin veneilijöiden palveluihin – lähistöltämme
löytyy mm. septitankki, roskikset, 24h yleisö-WC, tankkausasema ja
jonkinlainen huoltorakennus. Nämä eivät ole Luoto Kuopion ylläpitämiä.

Toivottavasti nähdään teidän seuran jäseniä Kuopiossa tulevana kesänä!

Ystävällisin terveisin,

Luoto Kuopio